 
          
			Oferta dla firm i administracji
 
          
			Oferta dla firm i administracji
 
          
			Oferta dla szkół
 
          
			Oferta dla samorządów i organizacji
 Pięknie dziękuję za warsztaty w naszej szkole. Jak co roku była to dla naszych uczniów wyjątkowa porcja wiedzy i praktyki, która przełoży się na ich bezpieczeństwo. Ma Pan niesamowity kontakt ze słuchaczami i wspaniale, niezwykle fachowo i interesująco przedstawia Pan tak ważne zagadnienia.
								Pięknie dziękuję za warsztaty w naszej szkole. Jak co roku była to dla naszych uczniów wyjątkowa porcja wiedzy i praktyki, która przełoży się na ich bezpieczeństwo. Ma Pan niesamowity kontakt ze słuchaczami i wspaniale, niezwykle fachowo i interesująco przedstawia Pan tak ważne zagadnienia.
								 Pracownicy w trakcie warsztatów zdobyli wiele przydatnych wiadomości teoretyczno-praktycznych ćwicząc na symulatorze różnorodne scenariusze niebezpiecznych zdarzeń drogowych oraz mogli dokonać analizy jazdy pod kątem niebezpiecznych zachowań na drodze zarówno od strony sprawcy, jak i samego kierowcy. Wielokrotne ćwiczenie konkretnych scenariuszy drogowych, jakie stwarza symulator bezpieczeństwa jazdy, jest doskonałym narzędziem edukacyjnym dla kierowców, aby móc w przyszłości skutecznie wyeliminować błędy w rzeczywistej sytuacji na drodze i realnie podnieść bezpieczeństwo każdego kierowcy.
								Pracownicy w trakcie warsztatów zdobyli wiele przydatnych wiadomości teoretyczno-praktycznych ćwicząc na symulatorze różnorodne scenariusze niebezpiecznych zdarzeń drogowych oraz mogli dokonać analizy jazdy pod kątem niebezpiecznych zachowań na drodze zarówno od strony sprawcy, jak i samego kierowcy. Wielokrotne ćwiczenie konkretnych scenariuszy drogowych, jakie stwarza symulator bezpieczeństwa jazdy, jest doskonałym narzędziem edukacyjnym dla kierowców, aby móc w przyszłości skutecznie wyeliminować błędy w rzeczywistej sytuacji na drodze i realnie podnieść bezpieczeństwo każdego kierowcy.
								 Kluczowym elementem warsztatów były symulacje jazdy pokazujące jak na kierowcę wpływają alkohol, narkotyki, dopalacze i jakie mogą być tego skutki. Warsztaty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów i osób dorosłych, a ciekawa i innowacyjna forma przekazu oraz czytelne przykłady praktycznych zachowań kierowców pozwoliły młodzieży na szybkie a zarazem dokładne zdobycie umiejętności niezbędnych do wyeliminowania niebezpieczeństw w życiu młodego kierowcy.
								Kluczowym elementem warsztatów były symulacje jazdy pokazujące jak na kierowcę wpływają alkohol, narkotyki, dopalacze i jakie mogą być tego skutki. Warsztaty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów i osób dorosłych, a ciekawa i innowacyjna forma przekazu oraz czytelne przykłady praktycznych zachowań kierowców pozwoliły młodzieży na szybkie a zarazem dokładne zdobycie umiejętności niezbędnych do wyeliminowania niebezpieczeństw w życiu młodego kierowcy.
								 Na uwagę zasługuje fakt, że uczniowie mogli przeprowadzić analizę jazdy pod kątem niebezpieczeństw drogowych, a także wielokrotnie trenować scenariusze drogowe tak, aby w przyszłości nie popełnić błędu przy rzeczywistej sytuacji drogowej. Mamy nadzieję na dalszą współpracę i byłoby dobrze, gdyby więcej szkół włączyło do swojej oferty szkolenia skierowane do młodzieży. Dzięki temu uczniowie nabędą wiele ważnych umiejętności potrzebnych do bezpiecznego i świadomego uczestnictwa w ruchu drogowym.
								Na uwagę zasługuje fakt, że uczniowie mogli przeprowadzić analizę jazdy pod kątem niebezpieczeństw drogowych, a także wielokrotnie trenować scenariusze drogowe tak, aby w przyszłości nie popełnić błędu przy rzeczywistej sytuacji drogowej. Mamy nadzieję na dalszą współpracę i byłoby dobrze, gdyby więcej szkół włączyło do swojej oferty szkolenia skierowane do młodzieży. Dzięki temu uczniowie nabędą wiele ważnych umiejętności potrzebnych do bezpiecznego i świadomego uczestnictwa w ruchu drogowym.
								 Nikt się nie nudził. Pan Krzysztof co chwila wybierał osoby z widowni, wypytywał o zasady bezpieczeństwa na drodze, zapraszał do testów. O wiele fajniej jest usiąść i poczuć, jak się jeździ, niż uczyć się tego z książki.
								Nikt się nie nudził. Pan Krzysztof co chwila wybierał osoby z widowni, wypytywał o zasady bezpieczeństwa na drodze, zapraszał do testów. O wiele fajniej jest usiąść i poczuć, jak się jeździ, niż uczyć się tego z książki. 
 W warsztatach wzięło udział 130 uczniów. Z uznaniem należy się odnieść, że sposób prowadzenia szkolenia, zakres przekazywanej wiedzy oraz kontakt z uczniami cechował profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Bardzo wysoko oceniam organizację warsztatów i sposób ich realizacji w pełni zgodny z przedstawioną ofertą.
								W warsztatach wzięło udział 130 uczniów. Z uznaniem należy się odnieść, że sposób prowadzenia szkolenia, zakres przekazywanej wiedzy oraz kontakt z uczniami cechował profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Bardzo wysoko oceniam organizację warsztatów i sposób ich realizacji w pełni zgodny z przedstawioną ofertą.
								 
				Program działań rzeczniczych SymulTakt obejmuje projekty realizowane przez Fundację EFIC na rzecz formalnego i powszechnego uznania symulatorów jazdy jako skutecznych narzędzi do podnoszenia kompetencji kierowców i kandydatów na kierowców w zakresie taktyki bezpiecznej jazdy w ruchu drogowym. Program powstał na bazie doświadczeń Fundacji zebranych w trakcie przeprowadzenia ponad 350 szkoleń na symulatorach jazdy samochodem oraz jednośladem wśród różnych grup odbiorców, począwszy od firm transportowych i logistycznych, administracji państwowej i służb publicznych, w tym służb korzystających z pojazdów uprzywilejowanych, samorządów a także szkół podstawowych i średnich, w tym szkół zawodowych z wymogiem uzyskania przez absolwentów uprawnień do kierowania pojazdami.


Projekt "Nauka dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego" jest skierowany do mieszkańców miejscowości powiatowych i gminnych na terenie całej Polski. Realizowany jest w formule spotkań warsztatowych, w trakcie których prezentowane są możliwości i narzędzia jakie oferuje współczesna nauka w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W projekcie wykorzystywane są profesjonalne symulatory jazdy samochodem osobowym oraz jednośladem, dzięki czemu uczestnicy mogą wyciągać wnioski z własnych działań w niebezpiecznych sytuacjach, bez konieczności narażania siebie i innych na utratę życia bądź zdrowia. Prezentowane są także nowoczesne i nieinwazyjne narzędzia, dzięki którym uczestnicy mogą zaobserwować jaki wpływ na ich zdolność do kierowania miałoby spożycie alkoholu oraz dokonać praktycznej samooceny swoich zdolności motorycznych.

W 2022 roku Fundacja EFIC realizowała projekt "Edukacja Międzypokoleniowa na Rzecz Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym" w ramach programu "Międzypokoleniowe Centra Edukacyjne – Wsparcie Integracji Międzypokoleniowej" ustanowionego przez Ministra Edukacji i Nauki. Projekt zaadresowany był równolegle do dwóch grup odbiorców, tj. uczniów oraz ich rodziców/dziadków. W ramach projektu warsztatami objęliśmy dwustu uczniów, którym zaoferowaliśmy szkolenia na symulatorze pojazdu jednośladowego (motorower). Równolegle, dwustu osobom starszego pokolenia (40+) zaproponowaliśmy warsztaty z wykorzystaniem symulatora samochodu osobowego. Biorąc pod uwagę główny cel programu, tj., integrację międzypokoleniową, wyszliśmy z założenia, że młodzi ludzie są bardziej biegli w nowoczesnych technologiach i sprawniej z nich korzystają, natomiast cechuje ich większa brawura i niedostateczne przewidywanie konsekwencji niepoprawnych zachowań w rzeczywistych warunkach drogowych. Z kolei przedstawiciele starszego pokolenia, którzy mają już swoje doświadczenia jako kierowcy i zachowują się bardziej odpowiedzialnie w ruchu drogowym, nie poruszają się jednak tak sprawnie w świecie nowoczesnych technologii, takich jak chociażby symulatory. Uznaliśmy więc, że organizując takie warsztaty które spowodują wymuszone wejście w interakcje między uczestnikami, osiągniemy efekt synergii. W rezultacie projektu uzyskaliśmy więc dwa cele. Pierwszym z nich była poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym wszystkich uczestników warsztatów. Drugim zaś integracja międzypokoleniowa do jakiej doszło pomiędzy dwoma grupami uczestników na bazie wymiany obserwacji i własnych doświadczeń z sesji treningowych z wykorzystaniem nowoczesnego narzędzia oraz dyskusji nad wzajemnymi oczekiwaniami co do prawidłowych postaw wśród obu grup uczestników w bezpiecznym zachowaniu się na drodze.
Zobacz też: http://efic.pl/edukacja-miedzypokoleniowa-na-rzecz-bezpieczenstwa-w-ruchu-drogowym

W 2022 roku Fundacja EFIC realizowała projekt "Symulatory w Edukacji" w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą "Program Wsparcia Edukacji". Projekt zaadresowany był do uczniów szkół podstawowych i średnich. W ramach prowadzonych w trakcie projektu warsztatów uczniowie klas 4-8 szkół podstawowych brali udział w sesjach treningowych na symulatorze jednośladu (motorower). Natomiast starsi uczniowie szkół ponadpodstawowych, ze względu na otwierające się przed nimi możliwości zdobycia prawa jazdy trenowali zachowanie w niebezpiecznych sytuacje w ruchu drogowym na symulatorze samochodu. Ogółem zostało przeszkolonych 480 uczniów. Oprócz celu zdefiniowanego jako poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym, dodatkowo projekt miał za zadanie promować wykorzystanie w edukacji nowoczesnego narzędzia jakim jest symulator. Z tego względu w zajęciach wzięło udział także 30 nauczycieli. Projekt został zakończony ewaluacją dokonaną przez podmiot zewnętrzny, na podstawie danych zbieranych w trakcie i po szkoleniach od ich uczestników. Przyrost wiedzy badany wśród uczniów został oceniony jako bardzo wysoki, natomiast informacja zwrotna o przebiegu zajęć i skuteczności zastosowanego narzędzia, której udzielili nauczyciele była bardzo obiecująca, jeśli chodzi o zastosowanie tego typu narzędzia w placówkach oświatowych. Ocenili oni, że takie narzędzie edukacyjne jest bardzo skuteczne oraz ma znaczący wpływ na zmianę nawyków i postaw wśród młodzieży, a jego zaletą jest uczenie się na błędach przy całkowitym zachowaniu bezpieczeństwa uczniów jako uczestników ruchu drogowego. W oparciu o uzyskane dane, wyrażone oceny i dokonaną ewaluację na zakończenie projektu została przygotowana dla Ministra Edukacji i Nauki koncepcja systemowego wykorzystania symulatorów bezpiecznej jazdy w szkołach, w celu poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród dzieci i młodzieży. Projekt zakończył się 22 grudnia 2022 roku.
Zobacz też: http://efic.pl/symulatory-w-edukacji

Od kwietnia 2019 do listopada 2020 roku Fundacja EFIC realizowała projekt pod nazwą „Bezpiecznie Pracuję” (www.bezpieczniepracuje.com) finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, polegający na zaprojektowaniu programu profilaktycznego nakierowanego na poprawę świadomości na temat zagrożeń powodowanych spożywaniem alkoholu. W ramach projektu prowadzone były szkolenia mające na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz zapobieganie popełnianiu przestępstw – kolizji i wypadków drogowych spowodowanych wpływem alkoholu bądź substancji psychoaktywnych. Innowacyjność szkoleń, polegała na prowadzeniu w ich trakcie treningu psychomotorycznego na profesjonalnym symulatorze bezpiecznej jazdy, podczas którego uczestnicy mogli poddać analizie swoje reakcje i zachowanie za kierownicą w stanie pełnej trzeźwości i sprawdzić jak bardzo ich zachowanie i reakcje zmieniają się, kiedy prowadzą samochód pod wpływem alkoholu (efekt taki był uzyskiwany dzięki specjalnym alkogoglom). W ramach warsztatów uczestnicy – zawodowi kierowcy – szkolili także swoje umiejętności z zakresu bezpiecznej jazdy (defensive driving). Ogółem w trakcie trwania projektu przeprowadziliśmy warsztaty w 12 różnych firmach i instytucjach, obejmując nimi 340 osób.
Zobacz też: http://efic.pl/bezpiecznie-pracuje
Kierowco, sprawdź swój:
 
          
			Krystian: -Ten przepis jest bez sensu! Komu by się chciało zsiadać z roweru? Uważam że powinien być obowiązek zatrzymania roweru przed przejściem i tyle! Potem można śmiało jechać przez pasy.
 
          
			Zmęczenie kierowcy podczas kierowania pojazdem. Jakie znasz sposoby, aby zmniejszyć swoje zmęczenie podczas kierowania pojazdem? Gustaw: - Ze statystyk i analiz wypadków drogowych w UE wynika, że zmęczenie jest jednym z......
 
          
			Czy powinniśmy interesować się bezpieczeństwem drogowym? Ewa: - Każdy kierowca, bez względu na wiek i płeć, powinien/ powinna mieć swoje zdanie o bezpieczeństwie...
Krzysztof Gos – instruktor taktyki bezpiecznej jazdy z największym w Polsce doświadczeniem w budowaniu i realizowaniu programów bezpieczeństwa w ruchu drogowym z wykorzystaniem symulatorów taktyki bezpiecznej jazdy dla kierowców firm flotowych.
Mirosław Kowalski – biegły sądowy z dziedziny rekonstrukcji wypadków drogowych, certyfikowany rzeczoznawca samochodowy, były policjant Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, wykładowca akademicki z zakresu prawa.
Dariusz Fabisiak – specjalista ds. mediów z 25-letnim doświadczeniem w tworzeniu i realizacji projektów wydawniczych, internetowych i multimedialnych. Ekspert w zakresie komunikacji społecznej i zarządzania treścią.
Marta Gos – project manager w obszarach marketingu oraz tworzenia strategii komunikacji. Jest ekspertką z 15-letnim stażem w zakresie budowania wizerunku i kreowania treści wizualnych.
Paul Cybulski - content manager, specjalista inwestycji i marketingu cyfrowego.
Agnieszka Pugacewicz – ekspertka w zakresie kompetencji cyfrowych i umiejętności uczenia się. Wdraża innowacje edukacyjne w projektach międzypokoleniowej wymiany wiedzy technologicznej, zajmując się adresowaniem potrzeb edukacyjnych ludzi w różnym wieku.